Αλλη μια γιορτη. Η γνωστη φλυαρια περι εξεγερσης. Αλλη μια ευκαιρια για συζητηση περι χουντας και ελευθεριων. Συνδεση με το σημερα και εμμεση συνδεση με την "ελλειψη" ελευθεριων και δημοκρατιας. Την θεση των ΗΠΑ ενας νεος φανταστικος εχθρος παιρνει καπου βορεια προς βερολινο.
Για αλλη μια φορα λοιπον παρακολουθουμε στα καναλια εκπομπες και συζητουμε στο διαδικτυο περι του πολυτεχνειου της σημασιας του και φυσικα τους νεκρους. Πολλαπλες εκπομπες σε παρακμιακα καναλια με λιστες νεκρων με εκπροσωπους της γενιας που ησαν μεσα και παρακρατικους που αναλυουν πως διασφαλισαν την ειρηνικη εισοδο του τανκ μεσα στο προαυλιο χωρο.
Η διαφωνιες γνωστες και επαναλαμβανομενες 40 χρονια τωρα. Υπαρξαν τελικα νεκροι μεσα και ποσους τελικα σκοτωσε το δικτατορικο καθεστως? Δεν εχει σημασια αν ηταν μεσα ή ηταν εξω αφου η ανθρωπινη ζωη δεν ζυγιζει διαφορετικα εντος και εκτος? Η μηπως η τυπολογια και η ιστορικη λεπτομερεια εχει σημασια? Ολοκληρες εκπομπες με τηλεφωνηματα μαρτυρων που ησαν στην πορτα που διασταυρωνουν στον αερα την αληθεια ερχονται στο φως με βαρυγδουπες επιγραφες "ντοκουμεντο" "βομβα" και αλλα. Ομως τελικα ποια η σημασια αυτης της λεπτομεριας? Τελικα η εξεγερση του πολυτεχνειου συμβολιζει το κτιριο μονο ή ολη την εποχη και ολη την επικρατεια?
Αλλο σημαντικο ερωτημα που φυσικα εχει και αυτονοητη απαντηση σημερα ειναι αν τελικα η εξεγερση ηταν η γενεσιουργος αιτια για το τελος της χουντας? Μικρη ιστορικη σημασια φυσικα εχει το γεγονος πως το τελος της χουντας ειχε ηδη ξεκινησει και η χωρα ηταν ηδη σε πορεια εκδημοκρατικοποιησης με παρομοιο τροπο της Χιλης του Πινοσετ. Εξισου μικρη σημασια εχει πως η εξεγερση πυροδοτησε την αφορμη για τον Ιωαννιδη να σταματησει την προσπαθεια και να βυθισει τη χωρα σε μια ακομα χειροτερη χουντα η οποια μεσα στην τρελα της εφτασε στην προσπαθεια της κυπρου και φυσικα λογω υπεροψιας κατεληξε στην τραγωδια. Ομως τα γεγονοτα ευκολα αλλαξαν και τελικα στα σχολεια μας εμαθαν πως μια χουφτα φοιτητες εριξαν τη χουντα.
Τριτο σημαντικο ερωτημα που ανακυπτει ειναι τα συνθηματα "ψωμι-παιδεια-ελευθερια" αλλα και το σημερινο "η χουντα δεν τελειωσε το 73"
ειναι σημαντικα και επικαιρα σημερα?
Και εδω ισως βρισκεται και η ουσια της υποθεσης. Οτι ακριβως εγινε πραγματικοτητα.
Το ψωμι μεταφραστηκε σε επιδοματα και παροχες στα επομενα 40 χρονια σε οποιον και εαν τα ζητουσε. Χαρη στον αντρεα αλλωστε ο κοσμος "εφαγε ψωμι". Χαρη στον αντρεα πηρε συνταξη και διορισμο στο παιδι του. Το ονειρο της γενιας του πολυτεχνειου εγινε πραγματικοτητα. ενα αυτοκινητο ανα 8 ατομα το 80 - 1.5 αυτοκινητο ανα οικογενεια 30 χρονια μετα.
Η παιδεια παλι μεταφραστηκε σε κοινωνικο κρατος. Ενα τεραστιο κρατος που ρυθμιζει και επεμβαινει τα παντα αλλα και προσπαθει να καλυψει τα παντα αφου ο ιδιωτικος τομεας εχει πια ποινικοποιηθει πολιτικα αφου πρωτα εχει απαξιωθει ιδεολογικα
Το κρατος πια εχει αναλαβει απο την παιδεια (δωρεαν συγγραματα που γινονται σταχτη καθε χρονο δωρεαν εξεταστικες με αποτελεσμα αιωνιους φοιτητες) και την υγεια (κακοδιαχειρηση και τεραστιες δαπανες μεγαλυτερες απο χωρες με πολλαπλασιο πληθυσμο σε εναν λαο που εχει καταντησει ναρκομανης απο τα πολλα φαρμακα)
Μεταφορες μεχρι ακομα και τις αερομεταφορες αποτελουν κρατικο μονωπωλειο ακομα και οι εφοπλιστες καταντουν δημοσιοι υπαλληλοι αφου στηριζονται στο μισθο του κρατους (επιδοτηση αγονων γραμμων)
Συσσομη η αγροτικη παραγωγη ειναι στα χερια του κρατους μεσω των επιδοτησεων
Ακομα και οι επικοινωνιες τηλεπικοινωνιες και φυσικα η ενημερωση και τα τηλεοπτικα καναλια αποτελουν κρατικο μονοπωλιο μεχρι το 90
Και τελος φυσικα η ελευθερια. Η ελευθερια στην μεταπολιτευση μετραφραζεται σε μπαχαλο και αναρχια. Υψιστη μορφη ελευθεριας ειναι ο μηχανοβιος που το 75 περναει διπλα απο τον αστυνομο παρανομα αντιθετα στο ρευμα και του λεει τωρα δεν μπορεις να μου κανεις τιποτα εχουμε δημοκρατια. Κομματικα συνδικατα καταλαμβανουν φασιστικα δημοσιους χωρους οπως δρομους λιμανια ακομα και επιχειρησεις ιδιωτικες που δεν τους ανηκουν και θετουν το δικο τους νομο πανω στους υπολοιπους. Αγροτες κλεινουν τα τεμπη. Κοπροι κατεβαζουν διακοπτες. Απλυτοι χρησιμοποιουν κρατικο πετρελαιο για καυστηρες καλοριφερ πανεπιστημιων για να φτιαξουν βομβες. Η ελευθερια του λογου μετατρεπεται σε τρομοκρατικη δραση του ινδεμεδια.
Εχει οντως σημασια 40 χρονια μετα να αναρωτιομαστε για τους αγωνιστες του πολυτεχνειου που δολοφονηθηκαν ποσοι ηταν και σε ποιο σημειο του κτηριου ηταν?
Η γενια του πολυτεχνειου τελικα νικησε στην μεταπολιτευση. Οχι μονο κυβερνησε αλλα ικανοποιησε ολα της τα αιτηματα με την παροδο των ετων. Ισως να μην κυβερνησαν ολοι. Ισως καποιοι απο αυτους ακομα να ειναι στην αντιπολιτευση. (απλως αντι για αντιαμερικανισμο το εχουν γυρισει στο αντιμερκελισμο και αντι για αντικαπιταλιστες εχουν γινει αντιμνημονιακοι)
Ομως τελικα το ζητημα δεν ειναι αν οντως κυβερνησαν αυτοι αλλα αν κυβερνησαν οι ιδεες τους. Μπορει οι ιδιοι να μην πηραν κυβερνητικα ποστα ομως η πιεση του πολιτικου κοστους και η τεραστια επιρροη που ασκησαν κεφαλαιοποιωντας την ιστορια και τα συνδρομα του κοσμου τους κατεστησαν πραγματικους κυβερνητες. Ναι ο κ. Λαφαζανης πανω στη φωτογραφια μπορει ποτε του να μην εδωσε φαι και λεφτα απο τον κρατικο προυπολογισμο αλλα ηταν αυτος που παντοτε πιεζε για καθε συνδικαλιστικη διαικδικηση (ακομα και για τους 17 μισθους της βουλης) με αποτελεσμα ο πληστηριασμος να αναγκασει τα κομματα να μπουν στο παρτυ.
Ναι μπορει ο ανδρουλακης να μην εγινε ποτε υπουργος ομως η ιδεολογια του ηταν αυτη που εθεσε τους κανονες για χρηματοδοτηση της οικονομιας μεσω του κρατους και την αναπτυξη μεσω δημοσιων θεσεων εργασιας με αποτελεσμα ενα τεραστιο κοινωνικο κρατος.
Οσο για τον τριτο της παρεας τον κ. Αλαβανο τι να πει κανεις. Τα εχει πει ο ιδιος με τον καλυτερο και γλαφυροτερο τροπο.
" -Πρεπει να ακουμε τον σοφο νεο που πεταει πετρα γιατι εχει σημασια να μαθουμε τα κοινωνικα αιτια που τον αδηγουν. Αλλωστε υπαρχει μεγαλυτερη βια απο την ανεργια?"
Ετσι η "ελευθερια" εγινε αναρχια και μπαχαλο και η νομιμοποιηση της ερχεται σημερα απο την αλλη πλευρα. Αλλωστε η φραση αυτη δεν νομιμοποιησε και το χαστουκι του κασιδιαρη αφου
"-πρεπει να ακουμε το σοφο νεο που βαραει χαστουκι και πρεπει να αναζητησουμε τα αιτια που τον οδηγουν. Αλλωστε υπαρχει μεγαλυτερη βια απο την λεκτικη του κ. Κανελλη?"
Ετσι μπορει ο κ.Αλαβανος να μην κυβερνησε ποτε για να επιβαλλει της ιδεολογια του περι μειωσης της καταστολης και νομιμοποιησης των λαικων μαζικων αγωνων ομως τελικα τα καταφερε. Η ΧΑ ειναι στη βουλη και η δραση του (αυτη τη φορα εθνικιστικου) κινηματος ειναι πολιτικα νομιμοποιημενη απο μισο εκατομυριο ανθρωπους
Η ηττα της μεταπολιτευσης σφραγιστηκε 37.5 χρονια αργοτερα ακριβως το μισο χρονικο διαστημα που πηρε για να τελειωσει η 75χρονη "μεταπολιτευση" ή αλλιως πορεια προς τον ουρανο της Ρωσιας
Η 5η Μαιου του 2010 σφραγισε την αποτυχια και το ειρωνικο της υποθεσης ειναι πως οι ιδιοι οι πρωτεργατες της αναγκαστηκαν να υπογραψουν αυτη την θανατικη καταδικη.
Μετα το μνημονιο μια νεα πολιτευση ξεκιναει και ειναι λογικο (οπως εξηγει και η ανακοινωση της ΧΑ) η παλαια να αφεθει στα βιβλια της ιστοριας και στους λιγους ιστορικα καθυστερημενους που ακομα δεν τους το ειπαν.
-update
ημερα μνημης και ειναι μια καλη ευκαιρια να θυμηθουμε μερικα ιστορικα στοιχεια
39 χρονια μετα και η χηρα του ηγετη της μεταπολιτευσης κληρονομησε βιλλα στην εκαλη πολλων εκατομυριων
η χηρα του ηγετη της χουντας ειναι στο νοικι σε ενα δυαρι και δυσκολευεται να τα βγαλει περα
ο ΝΟ2 της μεταπολιτευσης φανατικος σοσιαλιστης εχει σπιτι στην ακριβοτερη οδο της ελλαδας πολλων εκατ. καταθεσεις στην ελβετια και οφφσορ ενω δεν δουλεψε ποτε στη ζωη του
ο ΝΟ2 της χουντας ειναι σε μια γκαρσιονερα στη κυψελη και ζητιανευει για φαγητο αφου το ελληνικο κρατος του στερησε ακομα και την συνταξη μετα απο 50 χρονια εργασιας και 2 πολεμους του εθνους που συμμετειχε
ο ΝΟ2 της χουντας ειναι σε μια γκαρσιονερα στη κυψελη και ζητιανευει για φαγητο αφου το ελληνικο κρατος του στερησε ακομα και την συνταξη μετα απο 50 χρονια εργασιας και 2 πολεμους του εθνους που συμμετειχε
Τελειο αρθρο...συγχαρητηρια και για τη φωτο, πρωτη φορα τη βλεπω.
ΑπάντησηΔιαγραφή